یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
"الف" تا "ی" انتخابات در میزگرد ایسنا
تاریخ انتشار: چهار شنبه 5 اسفند 1394

به گزارش معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان آذربایجان‌شرقی، سعید شبستری، رییس ستاد انتخابات استان در این میزگرد با بیان اینکه مردم ایران اسلامی در هفتم اسفند ماه سالجاری، حماسه سیاسی دیگری رقم می زنند، افزود: مردم همیشه در صحنه جمهوری اسلامی همواره پشتیبان انقلاب اسلامی و آرمان های مقدس آن بوده اند.

وی افزود: حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای، در خلق و تحقق حماسه سیاسی دیگری در امتداد حماسه سیاسی 24 خرداد ماه 92 بسیار موثر است.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به تشکیل ستاد انتخابات استان و کمیته های مربوطه از آذرماه سال گذشته اظهار کرد: مهم ترین اصل ما، حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای بوده و مهم ترین هدف دولت تدبیر و امید و دست اندرکاران اجرایی انتخابات کشور، برگزاری انتخابات شفاف، سالم و قانونمند است.

شبستری از تشکیل هیات‌های نظارت و بازرسی در مرکز شهرستان و تمامی شهرستان‌های استان خبر داد و ابراز کرد: مجریان انتخاباتی در سراسر استان، حق رفتارهای شائبه آمیز تبلیغاتی ندارند و ما در صورت مشاهده هرگونه تخلف از مدیران، به شدت با آنان برخورد قانونی می‌کنیم.

دست اندرکاران اجرایی انتخابات، به بهترین شکل ممکن حافظ تک تک آرای مردم خواهند بود

وی با بیان اینکه تک تک آرای مردم، حق الناس است، ادامه داد: تمامی دست اندرکاران اجرایی انتخابات، به بهترین شکل ممکن حافظ تک تک آرای مردم خواهند بود و امیدواریم در انتخابات آتی، عملکرد و کارنامه موفقی داشته باشیم.

شبستری با تاکید بر اینکه عمل به مر قانون، سرلوحه تمامی دست اندرکاران دخیل در امر برگزاری انتخابات است، ابراز کرد: متاسفانه عدم به روز بودن برخی قوانین مربوط به انتخابات، باعث ایجاد مشکلات و ابهاماتی شده است که امیدواریم برای انتخابات‌های بعدی تمامی این مشکلات رفع شده و قوانین مربوطه به روز شود.

وی از مردم خواست که با اعتماد و  اطمینان بیشتری در این دوره از انتخابات شرکت کنند.

  وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تعامل خوبی در بین هیات‌های نظارت و هیات‌های اجرایی انتخابات در استان وجود دارد، ادامه داد: پس از اعلام لیست صلاحیت شدگان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، این افراد فرصت سه روزه ای خواهند داشت تا نسبت به رد صلاحیت و یا عدم احراز صلاحیت خود شکایت کنند.

شبستری با بیان اینکه اسامی قطعی و تایید شده نامزدین تایید صلاحیت شده دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز 27 بهمن توسط وزارت کشور به فرمانداری ها ابلاغ می شود ابراز کرد: اسامی مربوطه در روز 28 بهمن نیز توسط فرمانداری های حوزه های انتخابیه، چاپ و منتشر خواهد شد.

وی افزود: بر مبنای قانون، تمهیدات لازم برای حضور نمایندگان نامزدین انتخابات در پای صندوق های رای در تمامی شعبات اخذ رای وجود استان انجام شده است.

شبستری از برگزاری سه دوره آموزشی ویژه مجریان انتخابات در استان خبر داد و گفت: همایش آموزشی- توجیهی بخشداران و فرمانداران استان‌های شمالغرب کشور به بهترین شکل ممکن در تبریز برگزار شد که از بهترین و مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده توسط ستاد مدیریت استان بود.

وی با تاکید بر اینکه آرا مردم، حق الناس است، اظهار کرد:  امیدواریم با برگزاری انتخابات سالم و شفاف، دین خود را نسبت به نظام و انقلاب اسلامی ادا کنیم.

سعید شبستری خیابانی در ادامه این میزگرد سیاسی و در بخش پرسش و پاسخ با بیان اینکه انقلاب اسلامی باید پویایی خود را حفظ کند، افزود: در کشوری زندگی می‌کنیم که صداهای مختلف از جناح‌ها و احزاب مختلف می‌توانند مطالب خود را بگویند که این مهم حاکی از رشد و بالندگی نظام است.

خطوط قرمز نظام برای ما یک اصل لایتغیر هست

وی با اشاره به مذاکرات اخیر جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عضو گروه 1+5 ادامه داد: خطوط قرمز نظام برای ما یک اصل لایتغیر هست. انقلاب، برای ما اصل است. قانون اساسی برای ما اصل است. خون شهدا برای ما اصل است. رهبری برای ما اصل است.

وی با بیان اینکه نباید مذاکرات را سازش بدانیم، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران پس از این مذاکرات توانست اقتدار و حقانیت خود را برای جهانیان ثابت کند. حمایت‌ها و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره کننده نیز در تحقق این مهم نقش بسیار ویژه ای داشت.

اصلاح طلبی و اصولگرایی از جمله جریانات ماندگار نظام جمهوری اسلامی است

رییس ستاد انتخابات استان، اصلاح طلبی و اصولگرایی را از جمله جریانات بسیار ماندگار نظام جمهوری اسلامی دانست و ابراز کرد: متاسفانه برخی نگرش‌های ما نگرش‌های سیاه و سفید است. یا بینش صددرصد صفر و یا بینش صددردصد صد داریم. در بعضی مواقع به راحتی افراد را متهم به جدا شدن از خط نظام و انقلاب می کنیم و در برخی مواقع دیگر، همه را جزو انقلاب محسوب می کنیم. همه این مسائل ناشی از این امر است که مرزبندی ها به صورت کامل مشخص و ترسیم نشده است.

بعضی مواقع به راحتی افراد را متهم به جدا شدن از خط نظام و انقلاب می کنیم/ در زمان‌های سخت انقلاب، چه اصلاح طلبان چه اصولگرایان در کنار یکدیگر بوده اند

 شبستری گفت: ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی متعلق به تمامی مردم و تمامی گروه‌های سیاسی است و نباید به صورت انحصار طلبانه به آن ها نگریست. به عنوان مثال آیا فقط اصولگرایان بودند که در جبهه حضور داشتند؟ قطعا چنین نبود. در دوران دفاع مقدس همه دست به دست هم داده و از ارزش‌های انقلاب دفاع کردند. در زمان‌های سخت انقلاب، چه اصلاح طلبان چه اصولگرایان در کنار یکدیگر بوده اند و از این پس نیز در تمامی برهه های حساس سیاسی و ... باید با افزایش وحدت بین خود در راستای پیشرفت کشور و رسیدن انقلاب به آرمان های اصلی خود تلاش کنند.

باید آستانه تحمل پذیری خود را بالا ببریم

وی در همین راستا ادامه داد: عده ای، برخی را به فتنه گر بودن و بی بصیرتی متهم می کنند. چنین کارهایی خوب نیست .متاسفانه برخی مسائل در این خصوص به خوبی تبیین نشده و انتظار داریم تشکل‌ها و دستگاه‌ها جلساتی را برگزار کرده و این موضوعات را تبیین کنند. باید آستانه تحمل پذیری خود را بالا ببریم. متاسفانه برخی‌ها تا می شنوند کسی بر خلاف نظر آن ها حرفی می زند وی را به نفوذی بودن و یا سایر عناوین منفی، متهم می‌کنند.

وی با اشاره به حضور تمامی اقشار مردم ایران در برهه‌های حساس سیاسی و ... اظهار کرد: چتر نظام انقلاب اسلامی، همه را می پوشاند و ما انتظار داریم تمامی اقشار همچون اقلیت‌های دینی، دانشجویان، دانشگاهیان، بازاریان و ... در انتخابات آتی به صورت گسترده شرکت کرده و در تعیین سرنوشت خویش دخیل باشند.

تمامی نهادها در چارچوب های قانونی قابل نقد هستند

رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت جایگاه حقوقی نهادهای قانونی کشور همچون شورای نگهبان تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم بر مبنای مُر قانون انجام وظیفه کنیم ولی در عین حال می توان گفت که تمامی نهادها در چارچوب های قانونی قابل نقد هستند.

شبستری با هشدار نسبت به عملکرد و رفتار برخی اشخاص در راستای حذف یک جریان و تفکر سیاسی ادامه داد: اگر می خواهند گروه های سیاسی در میدان بمانند و فعالیت کنند باید اجازه فعالیت در چارچوب قانون و خطوط قرمز نظام به آنها داده شود.

نقش دانشگاهیان در عرصه سیاست به تدریج کمرنگ و کمرنگ تر شده است

به گفته وی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دانشگاه ها نقش پررنگی در تمامی مسایل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... داشته اند ولی نقش دانشگاهیان به تدریج کمرنگ و کمرنگ تر شده است. همه باید تلاش کنند که دانشگاه ها را به جایگاه اصلی خود بازگردانند.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه باید کسانی به مجلس راه یابند که جزو عقلا باشند، افزود: نماینده شدن، رقابت برای قدرت نیست، بلکه رقابت برای خدمت است. نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز باید پس از اینکه به مجلس رفتند با یکدیگر اتحاد داشته و منافع مردم را به منافع احزاب و جریانات سیاسی خاص ترجیح دهند.

وی در بخشی از سخنان خود افزود: آیا کاندیداها صرفا برای خدمت به مردم، در ایام تبلیغات، میلیاردها تومان هزینه می کنند؟! مردم و بخصوص دانشجویان باید این سوالات را از کاندیداها بپرسند.

شبستری خطاب به نمایندگان تشکل‌های سیاسی دانشگاه‌های استان ابراز کرد: استقلال مدیریتی خود را حفظ کنید. اجازه ندهید گروه‌ها و جریانات سیاسی دیگر، از بیرون از دانشگاه به شما خط دهی کنند. در غیر اینصورت صعود و نزول شما بر اساس صعود و نزول آن گروه سیاسی خاص خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم حفظ وحدت بین گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی ابراز کرد: خواسته دشمن، خواسته صهیونیست ها و خواسته بدخواهان نظام را محقق نکنید. مراقب باشید! عده ای درصدد این هستند که انقلاب اسلامی را بر علیه خودش تضعیف و نابود کنند.

همدلی و همزبانی را در عمل محقق سازیم نه شعار

وی ادامه داد: ولی فقیه، محور وحدت همه مردم و اشخاص است. باید در راستای تقویت نظام و حرکت در راستای رسیدن به آرمان های نظام، حضور پرشوری در انتخابات آتی داشته و همدلی و همزبانی را در عمل محقق سازیم نه شعار.

رییس ستاد انتخابات استان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم تبیین شاخص‌های یک نماینده اصلح گفت: کسانی که عنوان نماینده مردم را یدک می کشند باید توانمندی‌های لازم شخصیتی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و .. را داشته باشند. مثلا چرا باید کسی که فرق طرح و لایحه را نمی داند کاندیدای مجلس شود؟؟.

وی خطاب به نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه ها از آن ها خواست که هم در داخل دانشگاه و هم خارج از دانشگاه، به صورت قانونی ویژگی های کاندیداهای اصلح را برای مردم تبیین کنند.

وی با انتقاد مجدد از به روز نبودن و جامع نگری برخی قوانین تصریح کرد: متاسفانه اکثریت قوانین تصویبی در سال های اخیر، همه ساله اصلاحیه می خورند.! جامعیت و مشمولیت در تصویب قوانین باید به شکلی مورد توجه قرار گیرد که این قوانین در کوتاه مدت، دستخوش تغییر نشود. در برخی موارد در افکار عمومی این شائبه ایجاد می شود که نمایندگان مجلس به نفع خودشان، تبصره هایی را به قوانین می افزایند. نمایندگان مردم باید مصالح مردم و ملت را به منافع خود ترجیح دهند.

وی در پاسخ به سوال نماینده انجمن اسلامی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در خصوص نبود آزادی برای دعوت از سخنرانان مورد نظر تشکلهایی همچون انجمن اسلامی افزود: دعوت از سخنرانان به محیط دانشگاه ها باید در چارچوب قانون باشد. در کمیسیون دانشجویی به تمامی روسای دانشگاه‌های استان دستور داده ایم که به تمامی کاندیداها مهلت عادلانه سخنرانی داده شود. کاندیداها باید تمامی خطوط قرمز را رعایت کنند وگرنه با آن ها برخورد می کنیم و با کسی شوخی نداریم.

به گفته شبستری، بر اساس ابلاغیه شورای عالی امنیت ملی، کاندیداها حق سخنرانی در ارتباط با نقد و توهین به ولایت فقیه، تقسیمات کشوری، بحران دریاچه ارومیه و قومیت گرایی را ندارند.

ایجاد هیجانات صرف سیاسی در دانشگاه ها به درد نمی‌خورد

وی افزود: ایجاد هیجانات صرف سیاسی در دانشگاه ها به درد نمیخورد. هیجانات سیاسی باید به همراه تفکر، تعقل و تدبیر باشد.

وی در بخشی از سخنان خود با تاکید بر لزوم افزایش فعالیت‌های قانونمند احزاب در جامعه اظهار کرد: متاسفانه اکثریت احزاب در ایام نزدیک به انتخابات، فعالیت هایی را انجام می دهند و پس از این دوره دیگر فعالیت چندانی انجام نمی دهند.

شبستری در پاسخ به سوال نماینده انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با این مضمون که چرا دولت به وعده های سیاسی خود همچون رفع ممنوع التصویری رییس دولت اصلاحات و مباحثی از این دست عمل نمی‌کند اظهار کرد: خوشبختانه بعد از استقرار دولت تدبیر و امید، فضای سیاسی بازی در کشور حاکم شده است. برخی از تشکل‌های سیاسی که در دولت گذشته حذف شده بودند مجددا فعالیت خود را آغاز کردند. طبق گفته شخص دبیر شورای عالی امنیت ملی، این شورا مصوبه ای برای ممنوع التصویری رییس دولت اصلاحات ندارد و این تصمیم، مربوط به تصمیم قوه قضاییه است که امیدواریم در همین دولت با تعاملات عقلانی و مدبرانه حل و فصل شود.

وی در پاسخ به انتقاد نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد مبنی بر عدم اجرای سیاست‌های مربوط به اقتصاد مقاومتی در سطح مدیران دولتی و نیمه دولتی و همچنین عدم تخصیص بودجه‌های فرهنگی به تشکل‌های سیاسی گفت: دولت گذشته با درآمدهای حاصل از فروش نفت 120 دلاری، هزینه های فرهنگی بیش از 100 میلیاردی داشت و حتی با این میزان اعتبار، مقداری را هم به بخش های غیر دولتی و غیر اداری تزریق می کرد. برخی ادارات کارکنان خودشان را به زور به سفرهای زیارتی اعزام می کردند!.

به گفته شبستری، قیمت نفت در دولت تدبیر و امید به 25 دلار کاهش پیدا کرده است. دولت با درآمدهایی که به دست می آورد تلاش می کند تا هزینه های جاری، پول یارانه و .... را تامین کند. ولی خوشبختانه اختلاس ها، رانت خواری ها و هزار هزار میلیارد پول خوردن ها تمام شده است.

شبستری تصریح کرد: دستگاه های دولتی، اعتبارات خاص فرهنگی ندارند و زمانی هم که کار فرهنگی انجام می دهند از بودجه جاری خود استفاده می کنند. دولت در شرایطی به کار خود ادامه می دهد که شاید نتواند اضافه کار و خدمات رفاهی شایسته ای به کارکنان خود بدهد.

 

رحیم شهرتی فر، رییس ستاد انتخابات شهرستان تبریز و رییس ستاد مرکزی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری استان نیز در این میزگرد سیاسی با تاکید بر لزوم برگزاری هرچه با شکوه انتخابات و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای افزود: در جمهوری اسلامی، انتخابات نقش تعیین کننده دارد.

وی با اشاره به گزارشی از روند ثبت نام، بررسی صلاحیت و رسیدگی به شکایت های داوطلبان نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان، ابراز کرد: طبق برنامه زمانبندی شده، در حال رسیدگی به شکایات کاندیداهای رد صلاحیت شده و یا عدم احراز صلاحیت شده پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه استان آذربایجان شرقی هستیم.

وی ابراز کرد: نتیجه رسیدگی به تقاضا و شکایات نامزدین مجلس خبرگان رهبری، در روز 20 بهمن ماه سالجاری اعلام و اسامی نامزدین تایید صلاحیت شده در روز 21 بهمن ماه سالجاری منتشر می شود.

به گفته شهرتی فر، زمان تبلیغات کاندیداهای خبرگان رهبری، به مدت دو هفته خواهد بود و تا شش اسفند ماه ادامه خواهد داشت. در روز ششم اسفند ماه یعنی یک روز مانده به  روز برگزاری انتخابات، هر گونه تبلیغات کاندیداها ممنوع خواهد بود.

نتیجه قطعی تایید صلاحیت شده ها در روز 27 بهمن اعلام می شود

 رییس ستاد انتخابات شهرستان تبریز با بیان اینکه نامزدین رد صلاحیت شده و عدم احراز صلاحیت شده دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پس از اعلام نتیجه بررسی صلاحیت خود، تا روز 19 بهمن فرصت خواهند داشت نسبت به عدم صلاحیت خود اعتراض کنند، ابراز کرد: نتیجه قطعی تایید صلاحیت شده ها در روز 27 بهمن اعلام می شود و فرمانداری ها در روز 28 بهمن ماه موظفند لیست نهایی تایید شدگان مجلس شورای اسلامی را منتشر کنند.

به گفته شهرتی فر، زمان تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از 29بهمن ماه لغایت 5 اسفند ماه سالجاری ادامه خواهد داشت و در روز ششم اسفند ماه نیز هرگونه تبلیغات کاندیداها ممنوع خواهد بود.

وی اظهار کرد: شهرستان مرکز استان، حوزه اصلی انتخابات خبرگان رهبری و سایر شهرستان ها، حوزه های فرعی این انتخابات محسوب می شوند.

 وی ادامه داد: تعداد شعبات اخذ رای در شهرستان تبریز مشخص شده و در حال حاضر، مشغول تمهید مقدمات برای تعیین نمایندگان فرماندار و معتمدین در شعبات هستیم.

شهرتی فر در بخشی از سخنان خود به جوسازی برخی مبنی بر داشتن فساد اخلاقی و اقتصادی اکثر کاندیداهای رد صلاحیت شده گفت: در هیئت اجرایی حوزه انتخبایه تبریز، اسکو و آذرشهر پس از استعلام از نهادهای چهارگانه فقط 10 نفر مورد دار شناخته شده و رد شدند لذا این جوسازی ها صحیح نیست.

وی افزود: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی یکی از شعارهای اصلی و همیشگی مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی است و همه ما وظیفه داریم تا آخرین قطره خون خود از آرمان های خود دفاع کنیم. در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران پس از دهه ها مبارزه و تقدیم خون چندین هزار شهید در راه آرمان های خود توانسته است به یک استقلال ملی دست یافته و دارای قانون اساسی باشد که مورد قبول مردم باشد.

نتیجه انتخابات باید حافظ استقلال، آزادی و همچنین حافظ جمهوریت اسلامی باشد

وی با بیان اینکه باید به ظرفیت های قانون اساسی بیش از پیش توجه کرد، ادامه داد: نتیجه انتخابات باید حافظ استقلال، آزادی و همچنین حافظ جمهوریت اسلامی باشد.

قدرت انتخاب مردم را نباید محدود کرد

وی با اشاره به سخنی از رییس جمهوری اسلامی ایران، دکتر روحانی اظهار کرد: ایشان فرمودند بناست خانه ملت تشکیل شود نه خانه یک جناح سیاسی خاص. قدرت انتخاب مردم را نباید محدود کرد بلکه مردم باید اجازه انتخاب از بین تمامی کاندیداها داشته باشند.

تعداد زیاد کاندیداها در این دوره حاکی از افزایش روحیه امید در کشور است

رییس ستاد انتخابات شهرستان تبریز با بیان اینکه هم در بخش خبرگان و هم در بخش مجلس شورای اسلامی شاهد ثبت نام افراد زیادی هستیم، ادامه داد: تعداد زیاد کاندیداها در این دوره حاکی از افزایش روحیه امید در کشور است.

تعداد بسیار زیاد رد صلاحیت شده ها برای مردم قابل قبول نیست

به گفته شهرتی فر، تعداد بسیار زیاد رد صلاحیت شده ها برای مردم قابل قبول نیست و حتی در بعد بین المللی نتیجه چندان خوشایندی ندارد .ای کاش اجازه بدهند تعداد زیادی از کاندیداها در عرصه رقابت حاضر شوند.

وی با بیان اینکه تقدس نهادهای قانونی کشور قابل قبول است، ادامه داد: تمامی نهادها در راستای اعتلای نظام و اعتلای ملت ایران تلاش می کنند ولی عملکرد نهادها نیز باید حافظ این تقدس بوده و قانع کننده باشد.

وی خاطرنشان کرد: دولت دکتر روحانی رایزنی هایی را در عالی ترین سطح با هیات مرکزی نظارت و هیات اجرایی و شورای نگهبان داشته است. امیدواریم همچون مذاکرات هسته ای که گفتگوی عاقلانه و با تدبیر، بهترین نتیجه را برای کشور رقم زد، در تایید صلاحیت کاندیداها نیز دولت بتواند بهترین نتیجه را برای مردم رقم زند. متاسفانه در حال حاضر با قلت کاندیدای تایید شده به ویژه در بحث خبرگان روبرو هستیم.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به سهمیه پنج نفری استان در مجلس خبرگان و تایید صلاحیت شش نفر از کاندیداها ادامه داد: وضعیت فعلی، حالت عجیبی دارد.

به گفته وی مقابله با تخلفات بر عهده نیروی انتظامی و رسیدگی به تخلفات کاندیداها بر عهده دستگاه قضایی است.

برخی از مواد قانون انتخابات، تنگ نظرانه نوشته شده است ولی ما ملزم به رعایت قانون هستیم

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به قانون انتخابات افزود: متاسفانه برخی از مواد این قانون، تنگ نظرانه نوشته شده است ولی ما ملزم به رعایت قانون هستیم.

 لزوم شفافیت مالی کاندیداهای انتخابات

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان نیز در این میزگرد بر لزوم شفافیت مالی کاندیداهای انتخابات اشاره کرد و گفت: برخی از کاندیداها با اهداف خاصی و نه برای نمایندگی مردم، میلیاردها تومان برای تبلیغات انتخاباتی خرج می کنند تا با راهیابی به مجلس شورای اسلامی به اهداف شوم خود دست یابند.

محمد مهدی میرزا هاشمی همچنین با بیان اینکه نتایج شمارش آراء لحظه به لحظه باید به مردم گزارش شود، افزود: کسانی که آرا را شمارش می کنند باید به صورت شفاف نتایج را لحظه به لحظه در اختیار مردم قرار دهند.

وی تاکید کرد: برخی از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی شروع به تبلیغات و فعالیت در فضای مجازی کرده اند که مسئولان باید در خصوص نحوه برخورد با این تخلفات به مردم توضیح دهند.

نماینده دیگر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان حضور پرشور را مستلزم بینش عمیق سیاسی مردم در انتخابات دانسته و اظهار کرد: بینش سیاسی بخشیدن به مردم نیز وظیفه جامعه سیاسی و دانشگاهیان است تا با برنامه‌های مختلف مردم را از انواع سلایق سیاسی آگاه سازند و انتخاب را بر عهده خود مردم بگذارند.

فرزاد عاقلی افزود: روشنگری و آگاهی بخشی به مردم هدف و رسالت اصلی انجمن اسلامی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان است که با تمام توان در این راستا گام برمی داریم.

نماینده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز با بیان اینکه رابطه تشکل های دانشجویی با مسئولان دولتی رابطه ای امانی است، گفت: تشکل‌های دانشجویی و علی الخصوص انجمن های اسلامی دانشجویان بار هزینه گذار از یک دوران به یک دوره روشن و پر از امید را به دوش کشیدند و همواره در طول این دو سال حمایت از دولت را دنبال کردیم هر چند انتقادات کوچکی نیز به آن داشته ایم.

مجتبی آزادوار جونقانی افزود: انجمن اسلامی در طول سالیان دراز استقلال خود را حفظ کرده است و همواره اختلاف نظر ها و انتقاداتی را نیز حتی بر دولت‌های موافق خود داشته است.

وی ادامه داد: از دولت انتظار داریم تا در این دوره حساس انتخابات، در برابر کسانی که نمی‌خواهند اراده ملت اجرایی شود، ایستادگی کند.

وی تاکید کرد: دولت نباید خواست ملت را در برابر هر منشا قدرتی چه قانونی چه غیر قانونی معامله کند که متاسفانه مثال این حرکات را در انتخابات گذشته به عینه شاهد بوده ایم.

آزادوار اظهار کرد: ما متاسفانه در کشور با جریانی روبرو هستیم که به استحاله تمامی ارزش‌های انقلاب اسلامی، فرهنگ جهاد و شهادت و جایگاه‌های قانونی و امنیتی به نفع مسائل حزبی خود می پردازد .

نماینده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله و مشکل جامعه امروز، مبارزه با جریان سیاسی داخلی یا متقد اصلاح طلب نیست، تاکید کرد: ما متاسفانه در جامعه امروز با جریانی استحاله گر مواجهیم که اصل جمهوریت نظام اسلامی را نشانه گرفته است.

وی افزود: وظیفه دولت در چنین فضایی این است که اجازه نقش آفرینی تمامی سلایق سیاسی را در جامعه بدهد چرا که اگر قرار باشد مجلسی گوش به فرمان داشته باشیم دیگر نمی توان اسم آن را مجلس گذاشت.

وی در خصوص انتظارات خود از دولت گفت: انتظار داریم که حداقل در برهه انتخابات خفگان سیاسی در جامعه نباشد، متاسفانه فضایی در جامعه اسلامی حاکم شده است که رد صلاحیت های انجام شده تکه ای از پازلی است که مانع از حضور حداکثری مردم در انتخابات شود.

آزادوار جونقانی با انتقاد از رد صلاحیت های صورت گرفته در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: تعداد کاندیداهای تایید صلاحیت شده خبرگان رهبری در استان 6 نفر می باشد و این به معنای آن است که مردم فقط برای نبود یک نفر می توانند پای صندوق‌های رای بروند و تمامی تلاش‌های در جهت نبود یک نفر صورت بگیرد!.

ما از نظام جمهوری اسلامی قهر نخواهیم کرد

نماینده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: ما از نظام جمهوری اسلامی قهر نخواهیم کرد چرا که ما خود را متعلق به جریان اصیل انقلاب اسلامی می دانیم و در مقابل خود چریان استحاله گری را می بینیم که به دنبال برقراری جکومت اسلامی است نه جمهوری اسلامی.

وی با بیان اینکه ما در هر شرایطی پیرو امام(ره) هستیم، ادامه داد: اما جریان مقابل نباید دچار این توهم بشود که هر جا و هر زمانی که خواست می تواند جولان بدهد، خط قرمزهای ما مشخص است و ملت ایران در خرداد ماه سال 92 نشان دادند که علی رغم فشارهای امنیتی بهترین انتخاب را می کنند.

فضای مناسب و باز سیاسی در دانشگاه به معنای واقعی کلمه ایجاد نشده است

وی با انتقاد از دولت اظهار کرد: بعد از سال 92 متاسفانه متناسب با پتانسیل موجود در دانشگاه فضای مناسب و باز سیاسی به معنای واقعی کلمه ایجاد نشده است اما باید گفت که جرکت جنبش دانشجویی متوقف شدنی نیست و حتی اگر نگذارند تا فعالتی کنیم باز هم ماهیت خود را از دست نخواهد داد.

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز نیز در این میزگرد بسیج را فراجناحی خواند و گفت: بسیج بیشتر به مسائل تبیینی می پردازد و انتظار از دولت این است که با افرادی که اهداف ضد انقلاب و نظام را در پیش گرفته اند مقابله کنند.

دشمن امروز بازیگرانی در داخل دارد که به شورای نگهبان به عنوان نهاد حاکمیتی حمله می‌کنند

حمید بهرام قناد با بیان اینکه دشمن می خواهد به نهادهای حاکمیتی وابسته به رهبری حمله کند، اظهار کرد: دشمن امروز بازیگرانی در داخل دارد که به شورای نگهبان به عنوان نهاد حاکمیتی حمله می کنند که باید جلوی آن ها گرفته شود و مسئولان دولتی میدان دهنده به این جریان ها نباشند.

وی با اشاره به سخنان متناقض دکتر روحانی در خصوص شورای نگهبان در گذشته های دور و سال جاری افزود: در سال 59 دکتر روحانی شورای نگهبان را نهادی دانست که جلوی ورود افراد فاقد صلاحیت را می گیرد اما امروز می گویند که این مردم هستند که پای صندوق های رای احراز صلاحیت می کنند!.

وی تاکید کرد: وجود شورای نگهبان ضروری است تا جلوی ورود افراد فاقد صلاحیت به عرصه انتخابات را بگیرد .

بهرام قناد از پروژه خمینی علیه خمینی قراردادن، به عنوان یکی دیگر از نقشه های دشمنان یاد کرد و گفت: دشمن این پروژه را نیز در سال جاری مطرح کرده است که مسئولان باید توجه داشته و به هوش باشند و اجازه ندهند تا دشمنان با نفوذ در کشور در سطوح حاکمیتی بالانس ایجاد نمایند.

فضای باز سیاسی همراه با منطق در دانشگاه ها حکم فرما شود

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خواستار ایجاد فضای باز سیاسی در دانشگاه ها شده و اظهار کرد: از مسئولان انتظار داریم تا حق دخالت به افراد را در سیستم سیاسی دانشگاه ندهند تا فضای باز سیاسی همراه با منطق در دانشگاه ها حکم فرما شود.

 وی با بیان اینکه متاسفانه اکثریت مسئولان برای حفظ قدرت یکی به میخ و یکی به نعل می زنند!، گفت: مردم فرق ادای خدمت در آوردن و خدمت واقعی کردن را می فهمند و مسئولانی که شعار می دهند را به خوبی تشخیص می دهند.

مدیر مسئول خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی نیز هدف از برگزاری این میزگرد سیاسی را روشنگری و بحث در راستای مباحثی همچون سلامت انتخابات و تضارب آراء بین دانشگاهیان و ستاد اجرایی انتخابات عنوان کرد.

نجف قراچورلو با تبیین رویکرد جهاددانشگاهی در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی افزود: جذب حداکثری مردم و تشویق به حضور هرچه بیشتر در پای صندوق های رای، مهم‌ترین اولویت جهاد دانشگاهی استان و خبرگزاری ایسنا است.

 بر اساس این گزارش، از تمامی تشکل‌های دانشجویی مجوز دار تمام دانشگاه‌های استان برای شرکت در این نشست دعوت شده بود، همچنین نامه هایی نیز به معاونت های فرهنگی دانشگاه‌ها ارسال شده بود تا تشکل های خود را به حضور در این نشست دعوت کنند، ولی متاسفانه برخی از این تشکل ها بنا به دلایل نامعلومی در دقایق پایانی از حضور در این نشست انصراف دادند.

 

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: